środa, 15 lutego 2012

Naleśniki razowe z kaszą gryczaną i białym serem

Naleśniki wykonane według tego przepisu wywołały spore zaskoczenie, wśród zaproszonych przez nas gości. Z pozoru zwykłe, nieciekawe i szare danie, okazało się być strzałem w dziesiątkę. Nawet wielki przeciwnik kaszy gryczanej, zajadał się tak, aż mu się uszy trzęsły.




fot. Krzysztof Cichuta 




Porcja na 6 osób
Ciasto:
  • 1 i 2/3 szklanki mąki razowej
  • 2 jaja
  • szklanka mleka
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól


Nadzienie:
  • pół szklanki kaszy gryczanej
  • 200g twarogu
  • 1 cebula
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 jajo
  • oliwa z oliwek


Kaszę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Najpierw przygotowujemy ciasto – mieszamy jajka z mlekiem dodajemy mąkę sól, oliwę z oliwek i miksujemy. Smażymy cienkie naleśniki. Następnie przygotowujemy farsz- cebulę podsmażamy cebulę na oliwie, dodajemy kaszę wymieszaną z twarogiem. Dodajemy surowe jajko i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dodajemy jogurt i mieszamy. Naleśniki smarujemy nadzieniem, zawijamy i wkładamy do piekarnika na około 20 minut, aż będą chrupiące. Jeżeli nie mamy tyle czasu możemy podsmażyć je na patelni, smakują równie dobrze. 

1 komentarz:

  1. Ja do takiego farszu lubię jeszcze dodać suszoną miętę :)
    Lubię takie farsze a la ruskie ;)
    Ja do ciasta naleśnikowego dałam 2 szklanki płynu bo było jak dla mnie zdecydowanie za gęste.

    OdpowiedzUsuń